ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΤΗΣ ΔΕΥΑΜ ΑΠΑΝΤΟΥΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΚΟΥ Π. ΣΤΑΡΑΜΟΥ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΑΙΧΜΗ ΜΕ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ 30-3-2017

      Απάντηση των εργαζομένων της ΔΕΥΑΜ, σε δημοσίευμα της εφημερίδας ΑΙΧΜΗ στο φύλλο με ημερομηνία 30/3/2017, σχετικά με τις δηλώσεις του κου Π. Σταράμου.

 

«Μήλον της έριδος», για άλλη μια φορά, η δέσμευση των ανταποδοτικών εσόδων του δήμου που καταψηφίστηκε ακόμα και από την πλειοψηφία στο δημοτικό συμβούλιο.

Γιατί τα ζητά η ΔΕΗ? Γιατί η ΔΕΥΑΜ δεν είναι εντάξει στις μηνιαίες υποχρεώσεις της (ετησίως υπολογίζεται κόστος για ηλεκτ. ενέργεια 1.300.000€ ) για αντλιοστάσια και Βιολογικούς Καθαρισμούς. Και γιατί δεν είναι εντάξει η ΔΕΥΑΜ? Γιατί οι εισπράξεις έχουν πιάσει πάτο!

Με την απάντηση του στην ΑΙΧΜΗ, ο Δημοτικός Σύμβουλος Π. Σταράμος κατανομάσε ευθέως τους εργαζόμενους ως υπεύθυνους, αφού η ρητορική ερώτηση του διευθυντή της ΔΕΥΑΜ στο Δημοτικό Συμβούλιο της προηγούμενης Πέμπτης, αν θα πληρώσει το Αιτωλικό, τον οδήγησε, όπως εξήγησε, στην καταψήφιση του θέματος για δέσμευση των δημοτικών τελών από τη ΔΕΗ, αν και αρχικά το αντιμετώπισε με συναισθηματισμό, αφού ο κίνδυνος να  στερηθούν το νερό 30.000 περίπου πολίτες αυτού του δήμου, πλην του Αιτωλικού, είναι βέβαιος, αν η ΔΕΗ δεν πληρωθεί και τα τρέχοντα και τα χρωστούμενα. Η αρνητική ψήφος εδράστηκε λοιπόν στην «πρόκληση» από τον υπεύθυνο υπάλληλο της επιχείρησης ενώ το ερώτημα αν πρέπει ή δεν πρέπει να πληρώσει απαντήθηκε εμμέσως στα ΜΜΕ με το επιχείρημα ότι το νερό είναι ακατάλληλο εδώ και πολλά χρόνια και είναι ανήθικο-προκλητικό να ζητά η ΔΕΥΑΜ να πληρώσουν λογαριασμό νερού οι κάτοικοι της περιοχής.

Όσοι δεν το γνωρίζουν, οι ΔΕΥΑ είναι ανταποδοτικές επιχειρήσεις που τα έσοδά τους προέρχονται αποκλειστικά από τους λογαριασμούς ύδρευσης-αποχέτευσης των καταναλωτών και καμιά επιχορήγηση δεν δίνεται από το κράτος. Άρα, όποιες υπηρεσίες παρέχονται, καλύπτονται από τα παραπάνω έσοδα και αν δεν πληρώσουν όλοι το ποσοστό που τους αναλογεί τότε δεν θα  καταρρεύσει μόνο η Επιχείρηση αλλά όλη η κοινωνία.

Γιατί το Αιτωλικό?  Αν και το Αιτωλικό δεν έφερε μαζί του χρέη από προηγούμενες χρήσεις, με κόστος λειτουργίας ανά έτος περίπου σε 700.000€, το έλλειμμα σήμερα φτάνει τα 1.950.000€. Οι εισπράξεις στην ΔΚ Αιτωλικού το 2015 δεν έφτασαν τις 200.000€ (μόλις το 25% των  καταναλωτών πληρώνει στην ΔΚ ενώ τα δημοτικά διαμερίσματα του Αιτωλικού φτάνουν στο 60%). Βέβαια, λόγω και της οικονομικής κρίσης, οι εισπράξεις έχουν πέσει σε όλον το δήμο. Στις Οινιάδες καταφέραμε να το φτάσουμε στο 70%, βάζοντας υδρόμετρα και εντοπίζοντας «αδήλωτες» παροχές ενώ στο Μεσολόγγι το ποσοστό έπεσε στο 90% περίπου από 95% που ήταν πριν τον Καλλικράτη. Η οικονομική κρίση δεν χτύπησε επιλεκτικά το Αιτωλικό αλλά όλη την Ελλάδα, το έλλειμμα δεν το καλύπτει κανείς ούτε πέφτει ως Μάννα εξ ουρανού ούτε λόγος βέβαια για χρηματοδότηση από το κράτος. Ποιος το επιβαρύνεται? Οι υπόλοιποι καταναλωτές? Τελικά, αν πληρώσει το Αιτωλικό θα σωθεί η ΔΕΥΑΜ? Δύσκολο ακούγεται, όμως αν το ποσοστό αυξηθεί από 25% σε 50% τότε η καθημερινότητά μας θα καλυτερεύσει και αν αυξηθεί ακόμα περισσότερο θα μπορούμε κι εμείς να είμαστε φερέγγυοι απέναντι στη ΔΕΗ ή στους προμηθευτές και να μην «απειλούμε» τα ανταποδοτικά έσοδα του δήμου. Βέβαια, οι λύσεις που προτείνουν οι εργαζόμενοι δεν εξαντλούνται στα μέτρα εισπραξιμότητας και  ειπώθηκαν ήδη από τον διευθυντή της Επιχείρησης στο ίδιο φύλλο της εφημερίδας.

Αν θέλουμε να είμαστε αντικειμενικοί και να μην προκαταβάλουμε την κατάσταση, ας δούμε τα δεδομένα. Τι κληρονομήσαμε από Αιτωλικό και Οινιάδες? Χρέη και Χάος από Οινιάδες, Χάος από Αιτωλικό. Καμία οργάνωση, κανένας υπεύθυνος στην ύδρευση, ούτε λόγος για αποχέτευση, καταστρεμμένα αντλοστάσια, εικόνες εγκατάλειψης παντού. Διερωτάται κανείς πώς θα μπορούσαμε να διαχειριστούμε το χάος χωρίς τα απαραίτητα εργαλεία, με μνημόνια που απαγόρευαν τις προσλήψεις και με ένα «τείχος» άρνησης και αμφισβήτησης απέναντί μας από την πρώτη στιγμή που στείλαμε λογαριασμούς.

Και τα ερωτήματα που γεννώνται για τις «αμαρτίες» του παρελθόντος, που όπως είπατε, δεν μπορέσαμε να διαχειριστούμε, είναι πολλά. Ήταν τυχαία η κλοπή των αρχείων της ύδρευσης από το Δημαρχείο Αιτωλικού παρομονές της παράδοσης στην ΔΕΥΑΜ?  Ή μήπως τυχαία βγήκαν φουσκωμένοι οι πρώτοι λογαριασμοί αν οι καταναλώσεις στα αρχεία του Αιτωλικού δεν ήταν πραγματικές? Αν η υπηρεσία μας εξέδιδε λογαριασμούς με μη πραγματικές καταναλώσεις δεν θα ήταν παράνομη? Και εν πάση περιπτώσει ποιο είναι το καθήκον των υπαλλλήλων? Να εφαρμόζουν τους κανονισμούς και να φροντίζουν για την τήρηση της νομιμότητας ή να λειτουργούν συναισθηματικά και άλλες φορές επιλεκτικά για να μην «στεναχωρούν» ημετέρους? Άραγε, οι πολίτες αντιλαμβάνονται την υποχρέωσή τους απέναντι στις ανταποδοτικές υπηρεσίες ή μήπως η ακαταλληλότητα του νερού είναι δυνατό επιχείρημα για να μην την εκπληρώνουν? Η ζυγαριά της θεάς Θέμιδας κλίνει προς το ηθικά δίκαιο ή το νόμιμο? Σας γνωρίζουμε ότι αυτό απαντήθηκε ήδη από τις αρμόδιες αρχές.

Και πάμε στην μη βιωσιμότητα της Επιχείρησης και της δημιουργίας υπηρεσίας ύδρευσης στον δήμο, αφού κατ’ εσάς, δεν αξίζει η διάσωση (γιατί, επειδή σας προκαλέσαμε?) αλλά εξακολουθείτε να έχετε κάθε δικαίωμα να απαιτείτε και να δέχεστε τα έργα που κάναμε και συνεχίζουμε να κάνουμε χωρίς να εισπράττουμε φυσικά. Οι υποχρεώσεις μας, ως πολίτες, εξαντλούνται αν η ΔΕΥΑΜ γίνει υπηρεσία ύδρευσης του δήμου? Δεν θα είναι πια ανταποδοτική η ύδρευση και αποχέτευση? Θα μεταβληθεί το κόστος λειτουργίας και συντήρησης ή μήπως το τιμολόγιο δε θα καλύπτει τα έξοδα της παρεχόμενης υπηρεσίας? Δεν θα χρειαστεί εξειδικευμένο τεχνικό προσωπικό, ανθρώπους υπεύθυνους για τις προσφερόμενες υπηρεσίες? Ή μήπως θα μπορεί η οικονομική υπηρεσία του δήμου να εκδίδει πλασματικούς λογαριασμούς (κοινωνική πολιτική ονομάζεται?) σε ανάλογες περιπτώσεις και να «ανέχεται» την μη εισπραξιμότητα? Αν γίνει υπηρεσία ύδρευσης και τα χρέη βεβαιωθούν στην εφορία τότε θα συνεχιστεί το δίλημμα αν ο κόσμος του Αιτωλικού πρέπει να πληρώνει? (Δεν χρειάζεται να απαντήσετε γιατί ο δήμος το έκανε ήδη, όταν βεβαίωσε τις ληξιπρόθεσμες οφειλές από την ύδρευση-αποχέτευση του πρώην δήμου Αιτωλικού έως και το 2009 στην Δ.Ο.Υ. προκειμένου να εισπραχθούν. Στην περίπτωση αυτή ο δήμος μάλλον δεν έδειξε ευαισθησία! Ποιος ξέρει τι φοβήθηκαν!!!).

Αλλά, διορθώστε μας αν κάνουμε λάθος, ο δήμος Αιτωλικού δεν είχε υπηρεσία ύδρευσης? Το μοντέλο αυτό, αν είχε επιτύχει, θα έπρεπε να έχει λύσει το πρόβλημα της ποιότητας νερού οριστικά. Τόσα χρόνια που γνώριζαν το πρόβλημα και είχαν τα μέσα πως το αντιμετώπισαν? Με ελλειπή στελέχωση μιας τόσο κρίσιμης υπηρεσίας για τον πολίτη και την δημόσια υγεία (οι προσλήψεις δεν απαγορευόταν την δεκαετία ’90, 00)? Με καμία συμμόρφωση στους νόμους και στις υποδείξεις της Δ/νσης Υγείας? Με καμιά προστασία του σημαντικότερου φυσικού θησαυρού που διαθέτει η περιοχή? Με εγκατάλειψη και καμιά υποτυπώδη διασφάλιση του νερού που έφτανε στα σπίτια του κόσμου αφού το χρησιμοποιούσαν για άλλες χρήσεις εκτός της πόσης? Με ταυτόχρονη ανοχή των δημοσίων αρχών όταν υπό αυτές τις συνθήκες δίδοταν άδεια σε υγειονομικού ενδιαφέροντος καταστήματα (φούρνοι, παγοποιεία, βρώσιμες ελιές, καφετέριες) για να λειτουργήσουν με μια πρώτη ύλη (νερό) που δεν ήταν κατάλληλο ούτε καν στην βρύση τους? Αυτό το αποδέχεστε κε φούρναρη? Είναι ανεκτό, όταν επιχειρήσεις, όπως πλυντήρια αυτοκινήτων, παγοποιεία, βγάζουν τα προς τα ζην με ένα προϊόν (νερό) που δεν πληρώνουν, το εμπορεύονται κιόλας και το πουλάνε και σε άλλες περιοχές? Αν υπάρχουν επιχειρήσεις στο εμπορικό επιμελητήριο που προμηθεύονται τις πρώτες ύλες δωρεάν ας μας ενημερώσει κάποιος.

Γεγονός είναι, πως οι άνθρωποι επιβαρύνονται με την αγορά εμφιαλωμένου νερού αλλά αυτό αποτελεί και επιλογή πολλών συμπολιτών μας που δεν έχουν πρόβλημα ποιότητας νερού στις περιοχές τους. Οι λογαριασμοί εξάλλου αποτυπώνουν όλες τις χρήσεις (πλην  της πόσης για το Αιτωλικό). Ο Χρυσοβεργίτης, ο Νιοχωρίτης, ο Μεσολογγίτης που πληρώνει τον λογαριασμό του, δεν πληρώνει μόνο αυτό που πίνει αλλά και αυτό που χρησιμοποιεί για να ποτίσει, καθαρίσει κοκ. Φαίνεται ότι τα λουλούδια του στοιχίζουν πολύ ακριβά...

Και συνεχίζουμε. Το τιμολόγιο που εφάρμοζε ο Δήμος Αιτωλικού δεν κάλυψε ποτέ το πραγματικό κόστος και απλά ο δήμος συμπλήρωνε το έλλειμμα από άλλους κωδικούς του ετήσιου προϋπολογισμού του, πράξη παράνομη για αιρετούς και υπαλλήλους. Κάλυπταν τις αδυναμίες τους καλλιεργώντας μια τακτική υποτιμολόγησης, ενδεικτικής κατανάλωσης και ανοχής. Αυτήν την υπηρεσία επιθυμείτε να επανασυστήσετε? Αν το παράδειγμα του Αιτωλικού δεν είναι αποτρεπτικός λόγος, τότε ποιος είναι?

Η ΔΕΥΑΜ καμιά σχέση δεν έχει με το έγκλημα που διαπράττονταν τόσα χρόνια στο Αιτωλικό. Ηθικοί αυτουργοί και δράστες είναι όλοι αυτοί που εγκλώβιζαν και συντηρούσαν μια παράνομη πολιτική διαχείρισης της κρίσης, ενός εν δυνάμει υγειονομικού κινδύνου, όπως το έθεσε η Δ/νση Υγείας, και θύματά τους τελικά ήταν οι πολίτες, που τους «βόλευαν» με αμοιβαίες παραχωρήσεις και τους «τακτοποιούσαν» με ψέμματα.

Σ’ αυτό το γαϊτανάκι εμείς δεν μπλεκόμαστε, και αν εσείς μας κατηγορείτε ότι στερούμαστε κοινωνικής ευασθησίας, σας γνωρίζουμε, ότι την ευαισθησία τη δείχνουν οι νόμοι, και οι κανονισμοί που ψηφίζετε εσείς ως αιρετοί και προπάντων δεν την δείχνουμε με «προκλήσεις», αλλά έμπρακτα, με μειωμένο τιμολόγιο για τις ευπαθείς ομάδες, ευνοϊκούς διακανονισμούς και διευκολύνσεις για όλο τον κόσμο, χωρίς διακρίσεις. Εκεί που κάνουμε διακρίσεις, και τις καταγγέλουμε, είναι στα μέτρα αναγκαστικής είσπραξης που εφαρμόζουμε σε όλο τον Δήμο εκτός από το Αιτωλικό. Θεωρείτε σωστό να αναγκαζόμαστε να κάνουμε διακοπή υδροδότησης σε άνεργη μητέρα με τρία ανήλικα παιδιά ή σε νεφροπαθή στο Μεσολόγγι με χρέος μόλις 300€ επειδή η ΔΕΗ μας απειλεί με διακοπές ρεύματος αν δεν πληρωθεί? Πόσο δίκαιο είναι αυτό?

Κάποιοι (ευτυχώς όχι όλοι) κρύβονται πίσω από το δάκτυλό τους γιατί απλά δεν θέλουν να πληρώσουν. Άραγε, τώρα που έχουμε περικυκλώσει το Αιτωλικό με πόσιμο νερό, τι δικαιολογία υπάρχει για να μην πληρώσει? Τελικά, πρέπει ή δεν πρέπει να πληρώσει? Οι δηλώσεις σας ξεκίνησαν από το πρώτο και κατέληξαν στο δεύτερο. Μόνο που η ροπή στη διχοστασία οδηγεί σε λογικά σφάλματα και ακροβατισμούς. Ο πιο ασφαλής τρόπος για να εμπνεύσετε εμπιστοσύνη και να κερδίσετε την εύνοια των πολιτών δεν είναι να παρασύσερετε το λαϊκό αίσθημα αλλά να είστε ειλικρινής και αληθής. Θέλετε ή δεν θέλετε τα έργα που έκανε και συνεχίζει να κάνει η ΔΕΥΑΜ? Αν δεν σας αρέσουμε, απευθυνθείτε στο Υπουργείο Εσωτερικών για το αν μπορείτε να απαλλαγείτε από εμάς και να διαχειριστείτε, με όποιον τρόπο εσείς θεωρείτε καλύτερο, την ύδρευση και αποχέτευση στην ΔΚ Αιτωλικού, αφού πρώτα μας εξοφλήσετε.

Όσον αφορά στην επίλυση του προβλήματος υδροδότησης ευχόμαστε πραγματικά να δοθεί οριστική λύση με την ανόρυξη μιας ακόμη (τρίτης) γεώτρησης, ακόμα και αν μας καταλογίζετε τι ακριβώς? Ότι δεν προσπαθήσαμε παρά τις αντιξοότητες και τα προβλήματα? Ότι το νερό που φτάνει στη βρύση του καταναλωτή δεν είναι όπως ορίζει η ΚΥΑ 2600/2000?  Η άγνοια για τις συνθήκες και τις μεταβολές που μπορεί να υφίστανται στα υπόγεια υδάτινα στρώματα δεν επιτρέπεται να αποτελούν πεδίο αντιπαραθέσεων και εντυπώσεων στα ΜΜΕ. Να σας υπενθυμίσουμε ότι η ΔΕΥΑΜ έκανε πλήθος παρεμβάσεων και έργων, η ΔΕΥΑΜ έβαλε σε λειτουργία τη γεώτρηση στα Τσαγκριναίικα και η ΔΕΥΑΜ ήταν αυτή που έθεσε σε λειτουργία και δεύτερη γεώτρηση που εντοπίστηκε πλησίον της υπάρχουσας στην προσπάθειά μας να πάρουμε όσο το δυνατόν περισσότερα κυβικά νερού.

Τα ερωτήματα δεν έχουν τέλος. Οι υπάλληλοι όμως, από όποια θέση κι αν υπηρετούν, έχουν υποχρέωση και καθήκον να τηρούν τους νόμους, έχουν υποχρέωση να καταγγέλουν την αυθαιρεσία, την παρανομία και ότι άλλο έρχεται σε αντίθεση με τις διατάξεις που διέπουν την λειτουργία της υπηρεσίας τους είτε είναι δήμος είτε είναι ΔΕΥΑ. Αυτό έκανε και το σωματείο εργαζομένων του δήμου όταν έβαλε κόκκινη γραμμή για τα ανταποδοτικά για να διασφαλίσουν τα δικά τους έσοδα, αυτό κάνουμε σήμερα και οι εργαζόμενοι της ΔΕΥΑΜ. Εμείς έχουμε αυτή την υποχρέωση, όπως και να καταγγείλλουμε παρεκκλίνουσες και ειδεχθείς συμπεριφορές όταν προέρχονται από τα χείλη εκείνων που μας εκπροσωπούν. Η παράβαση καθήκοντος, η έκπτωση αξιωμάτων και ο καταλογισμός ζημίας δεν είναι έννοιες  γενικές και αφηρημένες ούτε για εμάς ούτε για εσάς.

Κύριε σύμβουλε, δεν επιβουλευόμαστε την ταλαιπωρία που έχουν υποστεί οι συντοπίτες μας στο Αιτωλικό όλα τα προηγούμενα χρόνια. Κάποιοι άλλοι το κάνουν. Εμείς, παρά τα ελάχιστα μέσα σε προσωπικό και πόρους, έχοντας στο πλευρό μας τη δημοτική αρχή, δώσαμε όλο μας το βάρος στις νέες περιοχές γιατί γνωρίζαμε ότι τα προβλήματα που ταλάνιζαν τους δημότες μας έπρεπε επιτέλους να αντιμετωπιστούν με υπευθυνότητα και σοβαρότητα.

Οι ελλείψεις μας δεν κρύβονται, αλλά η απαξίωση και η αμφισβήτηση δεν μας αξίζει. Το εργασιακό ήθος, ο υπερβάλλων ζήλος πολλών εξ υμών και η αίσθηση ευθύνης  για το τόσο σημαντικό έργο που επιτελούμε, που δεν είναι άλλο από την διασφάλιση της δημόσιας υγείας και την προστασία του περιβάλλοντος, δεν διαπραγματεύονται ούτε απαξιώνονται. Ο μόνος τρόπος που μπορούμε να γίνουμε πιο δυνατοί και πιο αποτελεσματικοί είναι η εμπιστοσύνη που μας αξίζει και οφείλετε να μας δείχνετε.  

Σήμερα, ένας στους τέσσερις καταναλωτές του Αιτωλικού μας εμπιστεύονται. Φανταστείτε τι θα μπορούσαμε να επιτύχουμε αν το ποσοστό αυτό αυξάνονταν...πιθανόν και θαύματα!!!

 

Tο ΔΣ του Σωματείου Εργαζομένων της ΔΕΥΑΜ

Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης Αποχέτευσης Μεσολογγίου

Water Logo Design3

ΕΣΠΑ - ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ

front-page-espa-2014-2020.jpg filodimos.jpg

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Για πληροφορίες επικοινωνήστε μαζί μας:
  Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
  +26310-26734, -27000, -24139
  26310-22101
  ΠΡΩΗΝ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΟ ΧΡ. ΚΑΨΑΛΗ